Ápolói végzettség elismertetése Angliában

Aki betegápolóként kíván Angliában dolgozni, köteles regisztrálni a Nursing and Midwifery Council-nál (NMC). Maga a regisztráció viszont nem ad automatikusan jogot a munkavégzéshez. Ahhoz, hogy valaki jogosult legyen, kérelmeznie kell a regisztrációt, mely után az NMC megvizsgálja, hogy a jelentkező által megszerzett szaktudás megfelel-e az ottani követelményeknek.
Az EU területén végzett ápolóknak meg kell felelnie az NMC előírásainak. Összehasonlításra kerül a kérelmező országában kapott oktatás az itteni követelményekkel és szükség szerint kérhetik az alkalmassági és szakmai teszt elvégzését.
Az NMC nem követeli meg az angoltudás bizonyítását, ám a National Health Service (NHS) kérheti szintfelmérő teszt elvégzését.

Regisztrációkor az NMC automatikusan elfogadja a következő szakképzéseket, ha a jelentkező ezt 2004. május 1-je után szerezte meg:

– Ápoló bizonyítvány (OKJ 54) vagy
– Diplomás ápoló oklevél vagy
– Egyetemi ápolói oklevél.

Abban az esetben, ha szakképesítését 2004. május 1-je előtt szerezte meg, szükség van egy, a magyar illetékes hivatal – Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ (ENKK) – által kiállított tanúsítványra, amely igazolja, hogy az ön képesítése megfelel a 31. törvénycikk 2005/36 irányelvében követelt előírásoknak.
Amennyiben szakképesítése nem felel meg a fent említett irányelv minimális követelményeinek, még mindig van lehetőség az elismertetésre, mégpedig a fent említett illetékes magyar hivatal által kiadott igazolással, mely szerint az utóbbi 5 év alatt legalább 3 évet valóságosan és igazoltan, mint például szakképzett ápoló/ápolónő, volt foglalkoztatva. Ennek az igazolásnak bizonyítania kell, hogy a betegápolásban teljes felelősséget vállalt át a betegápolás tervezése, organizációja és az ápolás elvégzése terén.

További feltétel az Európai Unió tagállami állampolgársága, illetve a tagállamban megszerzett oklevél.

Az ügyben illetékes hivatal elérhetőségei:

Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ (ENKK) – régi Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal (EEKH)

dude-doorMigrációs és Monitoring Főosztály
Cím: 1380 Budapest, Pf.: 1188 Honlap: www.eekh.hu
Ügyfélszolgálati telefonszám, általános információk: 06 1 235-7965
Ügyfélszolgálati faxszám: 06 1 269-3794
Ügyfélszolgálat helye: 1054 Budapest, Akadémia utca. 7.

TEHÁT A FOLYAMAT A KÖVETKEZŐ:

1. NMC regisztráció elindítása interneten keresztül a következő linken:
https://forms.nmc-uk.org/Forms/eurequest
A regisztrációhoz szükséges adatlapokat postán küldik 10-14 napon belül.
Ehhez az NMC weboldalát kell használni, ahol minden szükséges információ megtalálható:
http://www.nmc-uk.org/

2. A megszerzendő bizonyítványok, ill. igazolások (és azok költségei):
● NMC regisztráció díja (az itt felsorolt bizonyítványok, ill. igazolások és az NMC adatlap postára adása előtt 2 nappal átutalással, online fizetendő díj): 110 GBP = 45.000,- Ft.
● Magyar erkölcsi bizonyítvány (3 hónapnál nem régebbi, le kell fordíttatni angolra) igénylés+fordítás = 10.000,- Ft.
● Jó hírnév igazolás, ha angolul igényli, akkor nem kell fordíttatni = 26.250,- Ft (ENKK).
● Konformitást tanúsító hatósági bizonyítvány (2004. előtt végzetteknek), ezt is angolul kérje = 26.250,- Ft (ENKK).
● 2004 előtt végzetteknek a magyarországi egészségügyi szakmai tevékenység időtartamát tanúsító hatósági bizonyítvány (ENKK) = 26.250,- Ft.
● A képzés részleteit tartalmazó igazolás/Europass az iskolától.
● Anyakönyvi kivonat (érdemes megigényelni az újat, mert az már nemzetközi formátumú és nem kell fordíttatni) = 2.200,- Ft.
● Útlevél vagy személyi ig. fénymásolata, melyet közjegyzővel kell hitelesíttetni = max. 1.000,- Ft.
● Bizonyítvány/diploma közjegyző által hitelesített másolata (persze angolul és magyarul is kérik), ha van angol nyelven, akkor csak = 1.000 – 2.000.- Ft, ha nincs, akkor több.
● A MESZK-től tagsági igazolás (a megyei érdekeltségtől kell kikérni,erről is hivatalos közjegyzői másolat).
●  2016.január 18. után az IELTS 7.0 nyelvvizsgáról szóló bizonyítvány.

3. Továbbá szükséges még az NMC adatlapon:
● 2 referencia intézmény megadása, ahol leinformálható a munkavállaló, ill.
● Háziorvos aláírásával igazolt megfelelő egészségügyi állapot.
● EEKH-tól pecsét és aláírás a megfelelő helyre.

Ha a fent említett dokumentumok megvannak, mindenképp hívjanak minket a postázás előtt, hogy át tudjuk nézni, mivel ha valamiért visszadobják a papírokat, akkor már sokkal nehezebb elfogadtatni. Továbbá, ha meghatalmaz minket, akkor az egész folyamatot nyomon tudjuk követni, mivel szerződésben állunk az NMC-vel.

HA ELAKADNA, HÍVJON MINKET ÉS SEGÍTÜNK!

maths-178024041-final